İŞLETME FAKÜLTESİ
Uluslararası Ticaret ve Finansman
CDM 212 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Film Semineri II: Modern Sinema
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 212
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, 1960'dan günümüze dünya film endüstrisinin ulusal sinemaları, film hareketleri, yönetmenleri ve yükselen ulusötesilik ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bir dizi dersin ikincisi olan bu derste, öğrencilerin film kültürü kazanması için elzem olan filmler gösterilir, tanıtılır ve tartışılır. Her hafta, belirli bir kültürel bağlam, yerel, ulusal ve bölgesel deneyimlerin karmaşık biçimleri ele alınarak filmler ve film hareketleri analiz edilir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | İngiliz Yeni Dalgası ve Özgür Sinema Gösterim: Lindsay Anderson - If (1968) (111 min) | Sarah Street “From Ealing Comedy to the British New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 176-193. Robinson, David “Anderson shooting IF...” Sight and Sound; Summer 1968; 37, 3; pg. 130. |
3 | Yeni Alman Sineması Gösterim: Wim Wenders - Alice in the Cities (1974) (110 min) | Thomas Elsaesser “The New German Cinema” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.194-213. John Pym “The Road from Wuppertal” Sight and Sound; Fall 1984; 53, 4; pg. 244. |
4 | Essay Film Gösterim: Sans Soleil, Chris Marker (1983) | Laura Rascaroli. “The Essay Film: Problems, Definitions, Textual Commitments.” Framework: The Journal of Cinema and Media, FALL 2008, Vol. 49, No. 2, pp. 24-47. David Montero “Film also ages: time and images in Chris Marker's Sans soleil”, Studies in French Cinema, 6:2, 2006, pp. 107-115. Chris Darke “Chris Marker” in The Oxford History of World Cinema, G. Nowell-Smith (Ed), Oxford University Press, 1996, pp. 530-531. |
5 | Yeni Amerikan Bağımsız Sineması Gösterim: Stranger Than Paradise, Jim Jarmusch (1984) | Richard Linnett “As American as You Are: Jim Jarmusch and Stranger than Paradise” Cinéaste, Vol. 14, No. 1 (1985), pp. 26-28. Emanuel Levy “The New York School of Indies” in Cinema of Outsiders. The Rise of American Independent Film. New York University Press, pp. 184-191. |
6 | Fransız Yeni Dalgası Gösterim: Nikita, Luc Besson (1990) | Sue Harris, “Cinema du Look,” European Cinema, ed. Elizabeth Ezra. Oxford University Press. 2004. pp.219-233. |
7 | Yeni İran Sineması Gösterim: Close-up, Abbas Kiarostami (1990) | Hamid Naficy “Iranian Cinema” in The Oxford History of World Cinema, G. Nowell-Smith (Ed), Oxford University Press, 1996, pp. 672-678. Godfrey Cheshire “Abbas Kiarostami: A Cinema of Questions” Film Comment, Vol. 32, No. 4 (July-August 1996), pp. 34-36. Bernard Stiegler “On Abbas Kiarostami’s Closeup” Parrhesia. Vol. 20, 2014, pp. 40-48. |
8 | VİZE | |
9 | Yeni Asya Sineması Gösterim: Fallen Angels, Wong Kar-wai. 1995. | Dominic Pettman (2000) “The floating life of fallen angels: Unsettled communities and Hong Kong cinema,” Postcolonial Studies: Culture, Politics, Economy, 3:1, 69-80. Chuck Stephens “Time pieces: Wong Kar-Wai and the Persistence of Memory” Film Comment, Vol. 32, No. 1 (Jan-Feb 1996), pp. 12-18. |
10 | Yeni Avrupa Sineması I: Banliyöler Gösterim: Le Haine, Mathieu Kassovitz (1995) | Amy Siciliano, “La Haine: Framing the ‘Urban Outcasts’” ACME International Journal for Critical Geographies, Vol. 6 No. 2. 2007, pp.211-230. |
11 | Kuzey Avrupa Sineması Gösterim: Drifting Clouds, Aki Kaurismaki (1996 | Bert Cardullo “Finnish Character: An Interview with Aki Kaurismäki” Film Quarterly, Vol. 59, No. 4 (Summer 2006), pp. 4-10. Jonathan Romney “Last Exit to Helsinki: The Bleak Comedic Genius of Aki Kaurismäki, Finland’s Finest” Film Comment, Vol. 39, No. 2 (MARCH/APRIL 2003), pp. 43-45, 47 |
12 | Sosyalizm Sonrası Doğu Avrupa Sineması Gösterim: Occident, Cristian Mungiu, 2002 (102 min) | Adriana Cordali Gradea (2018) “The rhetoric of leaving, or the mirage of the fetishized West in Cristian Mungiu’s Occident” Journal of European Studies. Volume 48, issue 3-4, page(s): 250-264. Marian Țuțui and Raluca Iacob, “New Romanian Cinema: Geography and Identity” in Christina Stojanov (Ed) The New Romanian Cinema. Edinburg University Press. 2021, pp. 211-224. |
13 | Yeni Avrupa Sineması II - Postkolonyal Avrupa Gösterim: Caché, Michael Haneke (2005) | Nancy E. Virtue “Memory, Trauma, and the French-Algerian War: Michael Haneke's Caché (2005)” Modern & Contemporary France, 19:3. 2011, pp. 281-296. Isabelle McNeill “Transitional Spaces: Media, Memory and the City in Contemporary French Film” in Cities in Transition. The Moving Image and The Modern Metropolis. Ed. A. Webber & E. Wilson. Wallflower Press. 2008, p. 205-215. |
14 | FİNAL PROJESİ | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Geoffrey Nowell-Smith. The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press, 1999. Elizabeth Ezra. Ed. European Cinema. Oxford University Press. 2004. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
22
|
22
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hedef Polonya'da Birincilik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, finans alanında dünya çapındaki en saygın kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda (Research Challenge) finale
Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu
İzmir Ekonomi Üniversitesi, EKOSEM bünyesinde lise öğrencilerine yönelik tasarlanan Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu 14-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü
Prof. Dr.C.Coşkun Küçüközmen, BASİFED tarafından gerçekleştirilen "Digital Gelecek Zirvesi"nde önemli bilgiler aktarmıştır.
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) tarafından gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören zirvede `Dijital Gelecek' tüm yönleri ile masaya
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, "KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" için jüri üyeliği yapmıştır.
"KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" ödül programının başvurularını değerlendiren jüri üyeleri ise şu isimlerden oluştu: KPMG Türkiye Fintech ve Dijital
İlk 5’e Girdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencilerinden oluşan 5 kişilik ekip, finans alanında en saygın uluslararası kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda
İngiltere Merkezli Enstitüden İEÜ’ye Saygın Üyelik
Finans sektörünün en saygın kuruluşları arasında gösterilen İngiltere merkezli CFA Enstitüsü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü’nü, dünyaca ünlü
Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen Siber Riskler Hakkında EKOTÜRK'e Konuştu
İEÜ Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen, "Siber risklerden nasıl korunulması gerekiyor?" sorusu etrafında EKOTÜRK TV'ye değerlendirmelerde bulundu.
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, ‘İzmir, Fintech Merkezi Olmalı’ dedi
Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, 9 Eylül Gazetesine verdiği röportajda, İzmir'in kısaca Fintech denilen teknolojik cihazlarla finansal şirketlerin internet üzerinden