İŞLETME FAKÜLTESİ
Uluslararası Ticaret ve Finansman
CDM 380 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sinema ve Şehir
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 380
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
4
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri film ve kentin paralel tarihleriyle tanıştırmak için film çalışmaları ve kent çalışmaları disiplinlerini birbirine bağlar. Kentler, filmler için çeşitli ortamlar sağlamış ve sinema, kentsel yaşam ve peyzajın dönüşümünü izlemek için görsel-işitsel bir arşiv oluşturmuştur. Bu ders, kentlerin sadece arka plan olmaktan ziyade başrol oyuncusu haline geldiği filmlere odaklanacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sinema ve kent üzerine okumalar ışığında bir dizi film incelenecektir. Değerlendirme bir ara sınav ve bir final projesi üzerinden yapılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Paralel Tarihler: Sinema ve Şehir | Barbara Mennel “Introduction: The founding myth of cinema’” in Cities and Cinema. Routledge. 2008. pp.1-17. Giuliana Bruno “Motion and Emotion: Film and the Urban Fabric” in A. Webber and E. Eds. Cities in Transition: The Moving Image and the Modern Metropolis. 2008. |
3 | Modern Metropol ve Hayal Gücü Berlin. Symphony for a Great City. Walther Ruttmann. 1927. Urban Impressions I: Walking in the City | Barbara Mennel “Modernity and the City Film: Berlin” in Cities and Cinema. 2008. pp. 21-45. Georg Simmel “The Metropolis and Mental Life” (1903) in G. Bridge & S. Watson, eds. The Blackwell City Reader. 2002, pp.324-339. Erica Stein. “Abstract Space, Microcosmic Narrative, and the Disavowal of Modernity in Berlin: Symphony of a Great City” Journal of Film and Video, Vol. 65, No. 4 (Winter 2013), pp. 3-16. Michel de Certeau «Walking in the City» in The Practice of Everyday Life. University of California Press. 1984. |
4 | Weimar'dan Hollywood'a: Ekspresyonizm ve Film Noir Double Indemnity, Billy Wilder, 1944. Naked City. Jules Dassin. 1948. Urban Impressions II: Psychogeography | Barbara Mennel “The dark city and film noir: Los Angeles” Cities and Cinema. Routledge. 2008. pp. 46-60. Frank Krutnick "Something More Than Night: Tales of the Noir City" in Cinematic City. D.B. Clarke. 1997. Karen O'Rourke “Psychogeography: A Purposeful Drift Through the City” MIT Press Reader, JUL 16, 2021 https://thereader.mitpress.mit.edu/psychogeography-a-purposeful-drift-through-the-city/ |
5 | Modernizm, Şehir ve Film I: Yabancılaşma La notte. Michelangelo Antonioni. 1961. | Clara Orban “Antonioni's Women, Lost in the City” Modern Language Studies, Autumn, 2001, Vol. 31, No. 2 (Autumn, 2001), pp. 11-27. Frank P. Tomasulo. “The Architectonics of Alienation: Antonioni's Edifice Complex” WIDE ANGLE. Volume 15, Number 3 (July 1993) pp. 3-20. |
6 | Modernizm, Şehir ve Film II: Flaneuse Cleo from 5 to 7. Agnes Varda. 1962. Vesikalı Yarim. Lütfi Ömer Akad. 1968. Final Projesi Tartışması 1 | Janice Mouton “From Feminine Masquerade to Flâneuse: Agnès Varda's Cléo in the City” Cinema Journal, Winter 2001, Vol. 40, No. 2, pp. 3-16. Feride Çiçekoğlu. “Sabiha in »Public Istanbul«” Public Istanbul - Spaces and Spheres of the Urban. Ed. Frank Eckardt, Kathrin Wildner. 2008. Transcript Verlag. |
7 | Modernizm, Şehir ve Film III: Kararsızlık Play Time. Jacques Tati. 1967. | Laurent Marie “Jacques Tati’s Play Time as New Babylon” in Cinema and the City. Ed. M. Shiel and T. Fitzmaurice. Blackwell. 2004. Iain Borden. “Playtime: Tativille and Paris” in The Hieroglyphics of Space: Understanding the City. Ed. Neil Leach. 2001, pp.217-235. |
8 | VİZE | |
9 | Hong Kong Film endüstrisi ve şehir Chungking Express. Wong Kar-wai. 1994. Final Projesi Tartışması 2 | Barbara Mennel “City film industry: Hong Kong” Cities and Cinema. Routledge. 2008. pp.83-102. Christoph Lindner “The Postmetropolis and Mental Life: Wong Kar-Wai's Cinematic Hong Kong” in The New Blackwell Companion to the City Ed. Gary Bridge, Sophie Watson. 2011. |
10 | Film ve Kentsel Bellek Wings of Desire, Wim Wenders, 1987. | Jonathan Bordo “The Homer of Potsdamerplatz—Walter Benjamin in Wim Wenders's Sky Over Berlin/Wings of Desire, a Critical Topography” Images. 2008. G. Pratt & R.M. San Juan “Remembering to forget to remember. The persistence of memory and the cinematic city” in Film and Urban Space. Critical Possibilities. 2014. |
11 | Enformel Kentin Temsili Lagos / Koolhaas. Bregtje van der Haak. 2003. Final Projesi Tartışması 3 | Tim Hecker “The Slum Pastoral: Helicopter Visuality and Koolhaas’s Lagos” Space and Culture 13(3) 256–269. |
12 | Şehrin Politik Ekonomisi Patrick Keiller. London (1994), from the Trilogy including also Robinson in Space (1997), Robinson in Ruins (2010). | James Ward “‘London Is All Waste’: Rubbish in Patrick Keiller's Robinson Films” SubStance, 2008, Vol. 37, No. 2, Issue 116 (Waste and Abundance: The Measure of Consumption). 2008, pp. 78-93. Patrick Keiller interview in The Guardian: https://www.theguardian.com/film/2012/nov/30/patrick-keiller-london-original-interview |
13 | Şehrin Parçaları: Doğrusal Olmayan Anlatılar Istanbul Planet Galata (2011, Florian Thalhofer & Berke Baş) | Aston, J. and Odorico, S. (2018) ‘Enacting polyphony: an interview with Florian Thalhofer’, Alphaville: Journal of Film and Screen Media, 15, pp. 106-112. Anna Wiehl “Database Aesthetics, modular storytelling, and the intimate small worlds of Korsakow documentaries” in NECSUS. European Journal of Media Studies. Jg.5, N.1, 2016, pp. 177-197. |
14 | Final Projesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
100
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
2
|
26
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hedef Polonya'da Birincilik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, finans alanında dünya çapındaki en saygın kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda (Research Challenge) finale
Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu
İzmir Ekonomi Üniversitesi, EKOSEM bünyesinde lise öğrencilerine yönelik tasarlanan Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu 14-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü
Prof. Dr.C.Coşkun Küçüközmen, BASİFED tarafından gerçekleştirilen "Digital Gelecek Zirvesi"nde önemli bilgiler aktarmıştır.
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) tarafından gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören zirvede `Dijital Gelecek' tüm yönleri ile masaya
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, "KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" için jüri üyeliği yapmıştır.
"KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" ödül programının başvurularını değerlendiren jüri üyeleri ise şu isimlerden oluştu: KPMG Türkiye Fintech ve Dijital
İlk 5’e Girdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencilerinden oluşan 5 kişilik ekip, finans alanında en saygın uluslararası kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda
İngiltere Merkezli Enstitüden İEÜ’ye Saygın Üyelik
Finans sektörünün en saygın kuruluşları arasında gösterilen İngiltere merkezli CFA Enstitüsü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü’nü, dünyaca ünlü
Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen Siber Riskler Hakkında EKOTÜRK'e Konuştu
İEÜ Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen, "Siber risklerden nasıl korunulması gerekiyor?" sorusu etrafında EKOTÜRK TV'ye değerlendirmelerde bulundu.
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, ‘İzmir, Fintech Merkezi Olmalı’ dedi
Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, 9 Eylül Gazetesine verdiği röportajda, İzmir'in kısaca Fintech denilen teknolojik cihazlarla finansal şirketlerin internet üzerinden