İŞLETME FAKÜLTESİ
Uluslararası Ticaret ve Finansman
CDM 445 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Küresel Sinema
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 445
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere 21. Yüzyıl İspanyol ve Latin Amerika sineması (İspanya, Meksika, Kolombiya, Şili, Arjantin, Guatemela, Peru, Küba, Venezuela) üzerine genel bir bakış kazandırmayı amaçlar. Dersin odağı yolsuzluk, ekonomik ve toplumsal krizler, ırkçılık, sınıfçılık, cinsiyetçilik, azınlıklar, toplumda kadınların rolü, diktatörlük geçmişleri ve iç savaşlar gibi konular üzerinde olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, küresel göç ve sinema arasındaki ilişki açısından film teorilerine ve film tarihine bir giriş niteliğindedir. Ders, erken dönem sinemada diğer toplumları temsil etmek için kullanılan sömürgeci bakışa ve bu yaklaşımın sonraki yıllarda nasıl farklı şekiller aldığına odaklanarak başlayacaktır. Ardından, 1970'lerden sonra sürgündeki sinemacıların görsel öz temsile farklı yaklaşımlar geliştirmelerine olanak tanıyan teknolojik dönüşümlerin etkisi araştırılacaktır. Dersin bir parçası olarak, her hafta sürgündeki bir sinemacının farklı tarihsel dönemlerde ürettiği bir film analiz edilecektir. Dersin işleyişi temel iki soru üzerinden ilerleyecektir: Sürgündeki sinemacılar kendi durumlarını yansıtmak için hangi ortak temaları ve estetik tercihleri kullanıyor? Filmlerinde öz temsil meselesini nasıl ele alıyor ve günümüzün göç algısında ne tür çatlaklar yaratıyorlar? |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Ders boyunca analiz edilecek filmlere genel bir bakış | Gösterim: Želimir Žilnik, Inventur, 1975 (9') |
2 | Ders sırasında kullanılan temel kavram ve terminolojiye giriş: Sürgün, diaspora, göç Sömürgecilik ve sömürgecilik sonrası | Okuma materyalleri: Edward Said, "Reflections on Exile", Reflections on Exile and other Literary and Cultural Essays içinde, Granta Books (2000) s.250-266 Salman Rushdie, Imaginary Homelands. Essays and Criticism 1981-1991, Granta Books (1991), s.9-21 |
3 | İlgili teorik altyapı ile birlikte film tarihine giriş - İmparatorluk ve sömürge sineması, üçüncü sinema, kusurlu sinema - Sürgün, göç, diaspora sinemaları - Aksanlı sinema, ulusötesi sinema, post-kolonyal sinema, sınırların sineması Gösterim: Trinh Minh-ha, Reassemblage: Ateş Işığından Ekrana, 1983, 40' | Elizabeth Ezra, Terry Rowden, “General Introduction: What is Transnational Cinema?” in Idem (ed.) Transnational cinema: the Film Reader, Routledge (2006), pp.1-12 Hamid Naficy, “Situating Accented Cinema” in Transnational cinema: the Film Reader, cit., pp.111-129. Robert Stam, “Third World Film and Theory” and “Film and the Postcolonial” in Idem, Film Theory: An Introduction, Blackwell Publishers (2000), pp.92-101 and pp. 292-297 |
4 | Erken dönem sinema: sömürgeci bakış ve eleştirel yaklaşımlar - Sömürgeciliğin mirası, Batılı sinemacıların "Öteki "nin ilk görsel temsilini nasıl etkiledi? - Batılı film yapımcılarının sömürgecilik karşıtı yaklaşımlar geliştirme ve deneme girişimlerinin analizi. Gösterim: Lumiere Kardeşler, Vietnemase Çocukları, 1900, 1' Jean Rouch, Moi Un Noir, 1958, 70' (grup tartışması) | Nanna Verhoeff, “Deconstructing the Other” in Idem, The West in Early Cinema. After the Beginning, Amsterdam University Press (2006), pp. 55-76 |
5 | Hollywood'daki Avrupalı göçmenler - Ernst Lubitch, Michael Curtiz, Fritz Lang, Billy Wilder sineması - Küçük Asya göçü: Elia Kazan ve filmi Amerika Amerika örneği Gösterimler Michael Curtiz, Casablanca, 1942, 102' (grup tartışması) Elia Kazan, Amerika Amerika, 1963, 174' | Gene D. Phillips, “Prologue: The Promised Land: European Filmmakers in Hollywood” in Idem, Exiles in Hollywood. Major European Film Directors in America. Lehigh University Press (1998), pp.13-20 Pascale R. Bos, “Adopted Memory: The Holocaust, Postmemory, and Jewish Identity in America” in Marie-Aude Baronian, Stephan Besser, Yolande Jnsen (ed.) Diaspora and Memory Figures of Displacement in Contemporary Literature, Arts and Politics, Rodopi Editions (2007), pp.97-108 Optional reading: Sylvie Rollet, “Imaginary Lands and Figures of Exile in Elia Kazan’s America America” in Diaspora and Memory: Figures of Displacement in Contemporary Literature, Arts and Politics, cit., pp.167-174 |
6 | Faşizmden Kaçış: Luis Bunuel Meksika'da - Avrupa'da faşizmin iktidara gelişi ve İkinci Dünya Savaşı - Birçok Avrupalı sinema yönetmeninin Amerika'ya kaçışı - ABD'den sonra Türkiye'ye taşınmaya karar veren İspanyol yönetmen Luis Bunuel'in özel durumu Meksika Gösterimler: Luis Bunuel, Los Olvidados (diğer adıyla Unutulmuşlar), 1950, 76' Luis Bunuel, Robinson Crusoe'nun Maceraları, 1954, 89' (grup tartışması) | Rebecca M. Schreiber, “Allegories of Exile, Political Refugees and Resident Imperialists” in Idem, Cold War Exiles in Mexico: U.S. Dissidents and the Culture of Critical Resistance, Minnesota Univeristy Press (2008), pp.58-100 Glauber Rocha, “Aesthetics of Hunger” in Idem, On Cinema (ed. Ismail Xavier), I.B.Tauris (2019), pp.41-45 |
7 | Post-colonial Cinema from Africa The cases of Ousmane Sembene, Djibril Diop Mambety, Med Hondo, Souleymane Cisse, Haile Gerima Collective approaches: Black Audio Film Collective and Handsworth Songs (1986) Screenings Black Audio Film Collective, Handsworth Songs, 1986, 61’ Ousmane Sembene, La noire de... (aka Black girl), 1966, 55’ (group discussion | Kodwo Eshun, “Afrofuturist Cineculture in an Age of Cultural Revolution” in Petrine A. Straw, Richard J. Powell, David A Bailey (ed.) Back to Black: Art, Cinema and the Racial Imaginary, New Art Gallery Press (2005), pp.154-162 David Murphy, “Africans Filming Africa: Questioning Theories of an Authentic African Cinema” in Elisabeth Ezra, Terry Rowden (ed.) Transnational Cinema: the Film Reader, Routledge (2006), pp.27-38 Optional reading: David E. James, “Political Film/Radical Cinema: From Dissent to Revolution”, in Idem, Allegories of cinema: American film in the Sixties, Princeton University Press (1989), pp.166-194 |
8 | Önceki dersler üzerine tartışma | |
9 | 9. Hafta: Kişisel kamera: Chantal Akerman ve Jonas Mekas 1970'lerin Öznel Sinemasında Yeni Anlatım Biçimleri Jonas Mekas sinemasında parçalı anlatıların ve ev filmleri arşiv malzemesinin kullanımı Chantel Akerman'ın "Film-Mektuplar "ında mektup anlatılarının kullanımı Gösterimler Jonas Mekas, Bir Yolculuğun Anıları, 1972, 88' Chantal Akerman, Evden Haberler, 1976, 88' (grup tartışması) | David E. James, “Jonas Mekas: Filmmaker”, in Idem, Allegories of Cinema: American Film in the Sixties, Princeton University Press (1989), pp.104-118 Hamid Naficy, “Close-Up: Chantal Akerman”, in Idem, An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking. Princeton University Press (2001), pp.111-114 |
10 | Sürgündeki Filistin Sineması Diaspora ve direniş arasında sıkışmış Filistin sinemasının özel durumu Filistinli kadın yönetmenlerin durumu: Basma Alsharif, Rosalind Nashashibi, Mai Masri ve filmlerinden bazı bölümlerin analizi Gösterimler Basma Alsharif, Rosalind Nashashibi, Mai Masri'nin filmlerinden alıntılar (seçilecek) Elia Suleiman, Chronicles of Disappearance, 1996, 88' (grup tartışması) | Hamid Naficy, “Close-up: Elia Suleiman” in Idem, An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking, Princeton University Press (2001), pp.116-117 Elia Suleiman, “A Cinema of Nowhere”, in Journal of Palestine Studies, Vol. 29, No. 2 (2000), pp.95-101 Colleen Jankovic, Nadia Awad, “Queer/Palestinian Cinema: a Critical Conversation on Palestinian Queer and Women’s Filmmaking”, in Camera Obscura 80, Vol. 27/2 (2012), pp.135-143 |
11 | Paris'te Latin-Amerikan Sürgünler 1960'lı ve 1970'li yıllarda Latin Amerika'nın çeşitli ülkelerinde faşist askeri rejimler iktidara gelir. Birçok Latin Amerikalı yönetmen ülkelerinden kaçmak zorunda kalır ve Avrupa'ya, özellikle de Paris'e sığınır. Özellikle "Üçüncü Sinema" (Fernando Solanas ve Octavio Getino) ve "Kusurlu Sinema" (Julio Garcia Espinosa) olarak adlandırılan bu yönetmenler tarafından yaratılan yeni sinema dilinin analizi Gösterimler: Raul Ruiz, Sürgünlerin Diyalogları, 1975, 100'. Fernando Solanas, Tangos of Exile, 1986, 119’ (grup tartışması) | Fernando Solanas and Octavio Getino, “Toward a Third Cinema”, Cinéaste Vol.4 n.3 (1970-71), pp.1-10 Jacques Ranciere, The Emancipated Spectator, Verso (2009), pp.1-24 |
12 | Geçiş Yolculukları: Türkiye ve Avrupa arasında Batı Almanya ile 1961'de yapılan anlaşmadan sonra Türkiye'den Avrupa'ya göçün tarihi. Yeni bir sorunlu kimliğin yaratılması ve bunun sinemadaki yansımaları Gösterimler Yılmaz Güney, Şerif Gören, Yol, 1982, 124' Fatih Akın, Cennetin Kıyısında, 2007, 122' (grup tartışması) | Gesa Zinn, “Souls in Transit: Exilic Journeys in Fatih Akın’s The Edge of Heaven”, in Gesa Zinn, Maureen T. Stanley (ed.), Exile through a Gendered Lens: Women’s Displacement in Recent European History, Literature, and Cinema, Palgrave Macmillan (2012), pp. 119-142 Gilles Deleuze, Cinema 2: the Time-Image, University of Minnesota Press (1989), pp.215-224 |
13 | 2015'ten Sonra Göç ve Sinema 2016'daki AB-Türkiye anlaşması ve sonuçları Çağdaş göç sinemasında benlik temsili Gösterimler Khaled Abdulwahed, Amel Alzakout, Mor Deniz, 2020, 67' Gianfranco Rosi, Denizdeki Ateş, 2016, 114' | |
14 | Final sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hamid Naficy, An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking, Princeton, NJ: Princeton University Press, 2001 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
50
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
23
|
23
|
Proje |
1
|
35
|
35
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hedef Polonya'da Birincilik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, finans alanında dünya çapındaki en saygın kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda (Research Challenge) finale
Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu
İzmir Ekonomi Üniversitesi, EKOSEM bünyesinde lise öğrencilerine yönelik tasarlanan Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu 14-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü
Prof. Dr.C.Coşkun Küçüközmen, BASİFED tarafından gerçekleştirilen "Digital Gelecek Zirvesi"nde önemli bilgiler aktarmıştır.
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) tarafından gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören zirvede `Dijital Gelecek' tüm yönleri ile masaya
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, "KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" için jüri üyeliği yapmıştır.
"KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" ödül programının başvurularını değerlendiren jüri üyeleri ise şu isimlerden oluştu: KPMG Türkiye Fintech ve Dijital
İlk 5’e Girdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencilerinden oluşan 5 kişilik ekip, finans alanında en saygın uluslararası kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda
İngiltere Merkezli Enstitüden İEÜ’ye Saygın Üyelik
Finans sektörünün en saygın kuruluşları arasında gösterilen İngiltere merkezli CFA Enstitüsü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü’nü, dünyaca ünlü
Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen Siber Riskler Hakkında EKOTÜRK'e Konuştu
İEÜ Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen, "Siber risklerden nasıl korunulması gerekiyor?" sorusu etrafında EKOTÜRK TV'ye değerlendirmelerde bulundu.
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, ‘İzmir, Fintech Merkezi Olmalı’ dedi
Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, 9 Eylül Gazetesine verdiği röportajda, İzmir'in kısaca Fintech denilen teknolojik cihazlarla finansal şirketlerin internet üzerinden