İŞLETME FAKÜLTESİ
Uluslararası Ticaret ve Finansman
GEAR 307 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Dünya Sineması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 307
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders günümüz dünya sinemasına giriş niteliği taşıyan bir derstir. Dersin içeriği sinema tarihi, film çalışmalarında ve dünya sineması araştırmalarında ana kavramlar ve toplumsal cinsiyet, cinsellik, ırk ve etnisite meseleleri ile ilgili temsiliyet sorularının küresel bağlamı üzerinedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, film gösterimleriyle sınıf tartışmasını birleştirir. Her hafta, bir yönetmenin belirli bir konuda öne sürdüğü önemli noktaları ve argümanları irdeleyeceğiz ve konuya ilişkin bir film izleyeceğiz. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Ortadoğu Sineması: İran Gösterim: Ten, Abbas Kiarostami, 2002 (94 min) | Moore, L. C. (2005) “Women in a Widening Frame:(Cross-) Cultural Projection, Spectatorship and Iranian Cinema” Camera Obscura: Feminism, Culture and Media Studies, 20(2), pp. 1-33. |
3 | Doğu Avrupa Sineması: Romanya Gösterim: Occident, Cristian Mungiu, 2002 (102 min) | Adriana Cordali Gradea (2018) “The rhetoric of leaving, or the mirage of the fetishized West in Cristian Mungiu’s Occident” Journal of European Studies. Volume 48, issue 3-4, page(s): 250-264. Marian Țuțui and Raluca Iacob, “New Romanian Cinema: Geography and Identity” in Edited by Christina Stojanov The New Romanian Cinema. Edinburg University Press. 2021. |
4 | Batı Avrupa Sineması I Gösterim: Caché, Michael Haneke (2005) | Nancy E. Virtue “Memory, Trauma, and the French-Algerian War: Michael Haneke's Caché (2005)” Modern & Contemporary France, 19:3. 2011, pp. 281-296. |
5 | Batı Avrupa Sineması II Gösterim: Head-On, Fatih Akın (2004) | Berna Güneli “Chapter Two: Language Use and Dialogue: Multilingualism in Akın’s Head-On” in Güneli (2011) Challenging European Borders: Fatih Akın’s Filmic Visions of Europe, PhD dissertation, The University of Texas at Austin, pp. 96-126. |
6 | Yarım Ada Sineması: Hindistan Gösterim: Slumdog Millionaire (2008) Danny Boyle | Ana Cristina Mendes (2010) “Showcasing India Unshining: Film Tourism in Danny Boyle’s Slumdog Millionaire” Third Text, 24:4, 471-479. |
7 | Küresel Güney: Burkina Faso Gösterim: Under the Moonlight (2004) Appoline Traoré | Lizelle Bisschoff (2010) “Visions of female emancipation: three recent films from West Africa” Journal of African Cinemas, Vol. 2:1, 37-48. |
8 | Vize | |
9 | Avustralya ve Yeni Zelanda Sinemaları Gösterim: The Piano (1993) Jane Campion | Barbara Klinger (2006) “The art film, affect and the female viewer: The Piano revisited” Screen, Volume 47, Issue 1, Spring 2006, Pages 19–41. |
10 | Kore Yeni Dalgası: Gösterim:Parasite (2017) Bong Joon-Ho | Schulze, Jonathan (2019) “The Sacred Engine and the Rice Paddy: Globalization, Genre, and Local Space in the Films of Bong Joon-ho” Journal of Popular Film and Television, 47:1, 21-29, pp. 21-29. |
11 | Japon Sineması Gösterim: Shoplifters (2018) Hirokazu Kore-eda | Erlich, Linda C., (2011). “Kore-eda’s Ocean View” Film Criticism, Vol. 35, No. 2/3, pp.127–146. |
12 | Latin Amerika Sineması: Meksika Gösterim: Roma (2018) Alfonso Cuarón | Sergio de la Mora (2019) “Roma: Reparation versus Exploitation” Film Quarterly 72 (4): 46–53. |
13 | Latin Amerika Sineması: Brezilya Gösterim: Aquarius (2016) Kleber Mendonça Filho | Stephanie Dennison (2018) “Intimacy and cordiality in Kleber Mendonça Filho’s Aquarius” Journal of Iberian and Latin American Studies. 24:3, 329-340. |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | küçük sınav |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
IBSEN Yaz Okulu
2. IBSEN Yaz Okulu, The Hague University of Applied Sciences tarafından ev sahipliği yapılan ve IBSEN ağı tarafından organize edilen etkinlik -
IBSEN Toplantısı
IBSEN 2024 toplantısı Mayıs ayında XAMK - South-Eastern Finland Univeristy of Applied Sciences'da gerçekleştirildi.
Hedef Polonya'da Birincilik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, finans alanında dünya çapındaki en saygın kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda (Research Challenge) finale
Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu
İzmir Ekonomi Üniversitesi, EKOSEM bünyesinde lise öğrencilerine yönelik tasarlanan Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu 14-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü
Prof. Dr.C.Coşkun Küçüközmen, BASİFED tarafından gerçekleştirilen "Digital Gelecek Zirvesi"nde önemli bilgiler aktarmıştır.
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) tarafından gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören zirvede `Dijital Gelecek' tüm yönleri ile masaya
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, "KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" için jüri üyeliği yapmıştır.
"KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" ödül programının başvurularını değerlendiren jüri üyeleri ise şu isimlerden oluştu: KPMG Türkiye Fintech ve Dijital
İlk 5’e Girdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencilerinden oluşan 5 kişilik ekip, finans alanında en saygın uluslararası kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda
İngiltere Merkezli Enstitüden İEÜ’ye Saygın Üyelik
Finans sektörünün en saygın kuruluşları arasında gösterilen İngiltere merkezli CFA Enstitüsü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü’nü, dünyaca ünlü