
İŞLETME FAKÜLTESİ
Uluslararası Ticaret ve Finansman
GEAR 322 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Evrensel Tasarım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 322
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin Evrensel Tasarım kuramlarına ve Herkes için Tasarım uygulamalarına dair ilkeleri kavramalarını amaçlar. Dersin hedefi, öğrencilere, çeşitliliğin yaşam alanlarını hem sosyal açıdan, hem de fiziksel engeller açısından daha geniş bir kitle için nasıl geliştirebildiği konusunda anlayış kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin kapsamını, kısmen, öğrencilerin Evrensel Tasarım konularında bilgisini genişletecek ders anlatımları oluşturur. Aynı zamanda, dönem içinde öğrenciler kendilerine verilen konularda bağımsız araştırmalarını yürütürler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | SYLLABUS’UN AÇIKLANMASI VE DERSE GİRİŞ | Yok. |
2 | GİRİŞ: ‘Herkes için Tasarım’ / GRUP ÇALIŞMASI ORGANİZASYONU VE ARAŞTIRMA KONULARI | Ödev 01 |
3 | ÖDEV 01’E AİT ÖĞRENCİ SUNUMLARI | Öğrenci sunumları |
4 | KONU 01: ‘Serebral Palsi Hastaları için Dış Mekan Spor Alanı Tasarımı’ | Yok. |
5 | KONU 02: ‘Ürün Tasarımı’ | Yok. |
6 | ARA SINAV | Duyurulacak. |
7 | KONU 03: ‘Prosthetics for the Mind’ | Önceki dersin gözden geçirilmesi |
8 | KONU 04: ‘Entegrasyon ve Kentsel Çevre’ | Önceki dersin gözden geçirilmesi |
9 | TOPIC 05: ‘Giyilebilir Araçlar’ | Önceki dersin gözden geçirilmesi |
10 | TOPIC 06: ‘Estetik içim nörobiyoloji’ | Önceki dersin gözden geçirilmesi |
11 | Vaka Çalışması 01 Atölyesi | Öğrenci sunumları |
12 | KONU 07: ‘Engeller için Dijital Araçlar’ | Önceki dersin gözden geçirilmesi |
13 | KONU 09: ‘Yaşlılar için Tasarım’ | Önceki dersin gözden geçirilmesi |
14 | KONU 10: ‘Arkitektonik Bariyerler’ | Duyurulacak. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Öğrenci sunumları |
16 | FİNAL TESLİMİ | Final portfolyosu teslimi |
Ders Kitabı | Herwig O., ‘Universal design Solutions for a barrier-free living’, Birkhauser Verlag AG, 2008 ISBN-10: 3038211281 ISBN-13: 978-3038211280 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Digital Documents and web resources |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
10
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
1
|
7
|
7
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
7
|
7
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
100
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu
İzmir Ekonomi Üniversitesi, EKOSEM bünyesinde lise öğrencilerine yönelik tasarlanan Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu 14-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü

Prof. Dr.C.Coşkun Küçüközmen, BASİFED tarafından gerçekleştirilen "Digital Gelecek Zirvesi"nde önemli bilgiler aktarmıştır.
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) tarafından gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören zirvede `Dijital Gelecek' tüm yönleri ile masaya

Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, "KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" için jüri üyeliği yapmıştır.
"KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" ödül programının başvurularını değerlendiren jüri üyeleri ise şu isimlerden oluştu: KPMG Türkiye Fintech ve Dijital

İlk 5’e Girdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencilerinden oluşan 5 kişilik ekip, finans alanında en saygın uluslararası kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda

İngiltere Merkezli Enstitüden İEÜ’ye Saygın Üyelik
Finans sektörünün en saygın kuruluşları arasında gösterilen İngiltere merkezli CFA Enstitüsü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü’nü, dünyaca ünlü

Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen Siber Riskler Hakkında EKOTÜRK'e Konuştu
İEÜ Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen, "Siber risklerden nasıl korunulması gerekiyor?" sorusu etrafında EKOTÜRK TV'ye değerlendirmelerde bulundu.

Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, ‘İzmir, Fintech Merkezi Olmalı’ dedi
Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, 9 Eylül Gazetesine verdiği röportajda, İzmir'in kısaca Fintech denilen teknolojik cihazlarla finansal şirketlerin internet üzerinden

Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, artan akaryakıt fiyatlarıyla ilgili “ ‘50 Liralık’çılar Geri dönemiyor” dedi
Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, 9 Eylül Gazetesine verdiği röportajda, akaryakıta gelen zamlarla ilgili değerlendirmede bulundu.