İŞLETME FAKÜLTESİ
Uluslararası Ticaret ve Finansman
HIM 340 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Etik Karar Verme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 340
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Etik, iyi ve doğru yaşamın nasıl olması gerektiğini inceler. Bu ders, etik problem fark etme ve karar verme basamaklarını uygulamayı öğretmeyi amaçlamaktadır, ayrıca her öğrenci iyi bir insan yaşamının temel bileşenleri hakkında derin ve sistemli bir düşünme ve bunu yaşam sürecine yansıtma ve kendi hayatına ilişkin özirdeleme olanağına sahip olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders birtakım temel konular doğrultusunda ahlak felsefesine bir giriş niteliğinde olacaktır. Normatif etik, meta-etik ve uygulamalı etik üzerinde odaklanacaktır çünkü normatif etik neyin iyi, neyin kötü, neyin doğru ve neyin yanlış olduğu sorularına cevap verir. Meta-etik ahlaksallığın doğası ile ilgilenir. Uygulamalı etik ise iyilik ve doğruluk teorilerini çağdaş etik problemlere uygular. Etik ve meslek etiği temel ilkeleriyle öğrenciler genel ve meslek etiği ilkelerinin farkına varacaklardır. Etik karar verme basamaklarını nasıl uygulayacaklarını öğreneceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse ve Etiğe Giriş - Dersin tanıtılması - Konular ve beklenenler - Etik İkilemler - Etik nedir, ne değildir? | Books: Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss.3-30 |
2 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler: -Değerler Yaklaşımı | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 184-207. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss.57-83. Supplementary Readings: Plato, The Apology (of Socrates); Aristotle, Nicomachean Ethics. |
3 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler: - Değerler Yaklaşımı - Olgu tartışması | Movie: Agora (2009), Director: Alejandro Amenábar |
4 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler: -Değerler Yaklaşımı (Genel Değerlendirme ve Tartışma) | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 184-207. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss.57-83. Supplementary Readings: Plato, The Apology (of Socrates); Aristotle, Nicomachean Ethics. |
5 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Faydacı Yaklaşım | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 227-243. Supplementary Reading: John Stuart Mill, On Liberty, 1859. |
6 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Faydacı Yaklaşım - Olgu Tartışması | Movie: Eye in the Sky, Director: Gavin Hood |
7 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Faydacı Yaklaşım (Genel Değerlendirme ve Tartışma) | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 227-243. Supplementary Reading: John Stuart Mill, On Liberty, 1859. |
8 | Piyasalar ve Etik - Çağdaş Etik Tartışmalarından Seçilmiş Bir Tema | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 75-102. (Seçilen tema ve konuya ilişkin yardımcı okumalar duyurulacaktır.) |
9 | ARASINAV | |
10 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Deontolojik Yaklaşım | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 190-198. Supplementary Reading: Immanuel Kant, Grounding for the Metaphysics of Morals. |
11 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Deontolojik Yaklaşım Olgu tartışması | Movie: The Reader, (2008), Director: Stephen Daldry |
12 | Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Deontolojik Yaklaşım (Genel Değerlendirme ve Tartışma) | Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 190-198. Supplementary Reading: Immanuel Kant, Grounding for the Metaphysics of Morals. |
13 | Çağdaş Tartışmalarda Etiğe Yeni Yaklaşımlar | Yardımcı okumalar dersten önce duyurulacaktır. |
14 | Meslek Etiği - Olgu Tartışması - Genel Değerlendirme | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | 1. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library 2. Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 3. Martha Nussbaum, Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities, 2010 4. The Fragility of Goodness (1986), Martha Nussbaum |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 5. On Liberty, John Stuart Mill, 1859 6. The Apology (of Socrates), Platon 7. Nicomachean Ethics, Aristotle 8. Global Virtue Ethics Review, Vol. 5, No. 4, October 1, 2004 9. Grounding for the Metaphysics of Morals, Immanuel Kant, 1785 10. Leviathan (1651), Thomas Hobbes 11. A Theory of Justice (1971), John Rawls |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
116
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hedef Polonya'da Birincilik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, finans alanında dünya çapındaki en saygın kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda (Research Challenge) finale
Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu
İzmir Ekonomi Üniversitesi, EKOSEM bünyesinde lise öğrencilerine yönelik tasarlanan Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu 14-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü
Prof. Dr.C.Coşkun Küçüközmen, BASİFED tarafından gerçekleştirilen "Digital Gelecek Zirvesi"nde önemli bilgiler aktarmıştır.
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) tarafından gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören zirvede `Dijital Gelecek' tüm yönleri ile masaya
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, "KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" için jüri üyeliği yapmıştır.
"KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" ödül programının başvurularını değerlendiren jüri üyeleri ise şu isimlerden oluştu: KPMG Türkiye Fintech ve Dijital
İlk 5’e Girdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencilerinden oluşan 5 kişilik ekip, finans alanında en saygın uluslararası kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda
İngiltere Merkezli Enstitüden İEÜ’ye Saygın Üyelik
Finans sektörünün en saygın kuruluşları arasında gösterilen İngiltere merkezli CFA Enstitüsü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü’nü, dünyaca ünlü
Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen Siber Riskler Hakkında EKOTÜRK'e Konuştu
İEÜ Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen, "Siber risklerden nasıl korunulması gerekiyor?" sorusu etrafında EKOTÜRK TV'ye değerlendirmelerde bulundu.
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, ‘İzmir, Fintech Merkezi Olmalı’ dedi
Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, 9 Eylül Gazetesine verdiği röportajda, İzmir'in kısaca Fintech denilen teknolojik cihazlarla finansal şirketlerin internet üzerinden