Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Uluslararası Ticaret ve Finansman

HIM 340 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Etik Karar Verme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIM 340
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Etik, iyi ve doğru yaşamın nasıl olması gerektiğini inceler. Bu ders, etik problem fark etme ve karar verme basamaklarını uygulamayı öğretmeyi amaçlamaktadır, ayrıca her öğrenci iyi bir insan yaşamının temel bileşenleri hakkında derin ve sistemli bir düşünme ve bunu yaşam sürecine yansıtma ve kendi hayatına ilişkin özirdeleme olanağına sahip olacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel geleneksel etik teorileri, düşünürleri ve kavramları tanımlayabilecek,
  • Etik problemleri analiz edebilecek ve kendi düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak savunabilecek,
  • Eleştirel düşünme ve yazma becerisini geliştirecek,
  • Bu teori, kavram ve ilkeleri hem etik ikilemlere, hem sosyal konulara, hem de etik karar verme sürecine uygulayabilecek,
  • Ahlaki yükümlülük, değerler ve iyi bir insan yaşamı hakkındaki bağımsız kişisel düşüncelerini ilişkilendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders birtakım temel konular doğrultusunda ahlak felsefesine bir giriş niteliğinde olacaktır. Normatif etik, meta-etik ve uygulamalı etik üzerinde odaklanacaktır çünkü normatif etik neyin iyi, neyin kötü, neyin doğru ve neyin yanlış olduğu sorularına cevap verir. Meta-etik ahlaksallığın doğası ile ilgilenir. Uygulamalı etik ise iyilik ve doğruluk teorilerini çağdaş etik problemlere uygular. Etik ve meslek etiği temel ilkeleriyle öğrenciler genel ve meslek etiği ilkelerinin farkına varacaklardır. Etik karar verme basamaklarını nasıl uygulayacaklarını öğreneceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse ve Etiğe Giriş - Dersin tanıtılması - Konular ve beklenenler - Etik İkilemler - Etik nedir, ne değildir? Books: Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss.3-30
2 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler: -Değerler Yaklaşımı Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 184-207. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss.57-83. Supplementary Readings: Plato, The Apology (of Socrates); Aristotle, Nicomachean Ethics.
3 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler: - Değerler Yaklaşımı - Olgu tartışması Movie: Agora (2009), Director: Alejandro Amenábar
4 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler: -Değerler Yaklaşımı (Genel Değerlendirme ve Tartışma) Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 184-207. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss.57-83. Supplementary Readings: Plato, The Apology (of Socrates); Aristotle, Nicomachean Ethics.
5 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Faydacı Yaklaşım Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 227-243. Supplementary Reading: John Stuart Mill, On Liberty, 1859.
6 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Faydacı Yaklaşım - Olgu Tartışması Movie: Eye in the Sky, Director: Gavin Hood
7 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Faydacı Yaklaşım (Genel Değerlendirme ve Tartışma) Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 31-57. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 227-243. Supplementary Reading: John Stuart Mill, On Liberty, 1859.
8 Piyasalar ve Etik - Çağdaş Etik Tartışmalarından Seçilmiş Bir Tema Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 75-102. (Seçilen tema ve konuya ilişkin yardımcı okumalar duyurulacaktır.)
9 ARASINAV
10 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Deontolojik Yaklaşım Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 190-198. Supplementary Reading: Immanuel Kant, Grounding for the Metaphysics of Morals.
11 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Deontolojik Yaklaşım Olgu tartışması Movie: The Reader, (2008), Director: Stephen Daldry
12 Etik Ölçütlerin Kaynakları -Etik Teoriler -Deontolojik Yaklaşım (Genel Değerlendirme ve Tartışma) Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 ss. 103-139. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library ss. 190-198. Supplementary Reading: Immanuel Kant, Grounding for the Metaphysics of Morals.
13 Çağdaş Tartışmalarda Etiğe Yeni Yaklaşımlar Yardımcı okumalar dersten önce duyurulacaktır.
14 Meslek Etiği - Olgu Tartışması - Genel Değerlendirme
15 Genel Değerlendirme
16 Final

 

Ders Kitabı 1. Alasdair McIntyre, A Short History of Ethics, 1998, British Library 2. Michael J. Sandel, Justice: What's The Right Thing To Do? New York: Farrar, Straus and Giroux, 2010 3. Martha Nussbaum, Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities, 2010 4. The Fragility of Goodness (1986), Martha Nussbaum
Önerilen Okumalar/Materyaller 5. On Liberty, John Stuart Mill, 1859 6. The Apology (of Socrates), Platon 7. Nicomachean Ethics, Aristotle 8. Global Virtue Ethics Review, Vol. 5, No. 4, October 1, 2004 9. Grounding for the Metaphysics of Morals, Immanuel Kant, 1785 10. Leviathan (1651), Thomas Hobbes 11. A Theory of Justice (1971), John Rawls

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir.

2 Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
3 Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder.
4 Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar.
5 Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur.
6 Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular.
7 Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır.
8 Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur.
9 Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar.
10

Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir.

11 Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
12 İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
13 İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA



İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.