İŞLETME FAKÜLTESİ
Uluslararası Ticaret ve Finansman
IAED 340 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Evrensel Tasarım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 340
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, Evrensel Tasarım kuramları ile ilgili bir temel edindirmeyi amaçlar. Evrensel Tasarım farkındalığının kazanılması ile kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı olduğu, tasarım bittikten sonra üzerine eklenecek bir olgu olmadığı kuram ve örnekler üzerinden gösterilmektedir. Evrensel Tasarım’ın tarihçesiyle başlayan ders, Engelsiz Tasarım ve Erişilebilir Tasarım tanımlarından sonra, kuram, kural ve uygulamalarıyla devam etmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında bireysel şekilde çeşitli ölçekteki mekânlar incelenmekte ve “evrensel” şekilde tekrar tasarlanmaktadır. Ergonomi altyapısıyla paralel şekilde tartışılan konular, sadece tekerlekli sandalye kullananların değil, her tür insanın rahat edebileceği, eşit koşullarda kullanabileceği mekânlar tasarlamak konusunda temelleri verir. Evrensel Tasarım, tasarım eğitiminde sıklıkla atlanan önemli bir konudur. Evrensel Tasarım’ın, projenin yaratıcılığına karşı duran, ve engelliler için zorunlu şekilde projeye uygulanması gereken steril bir gereklilik olduğu anlayışından vazgeçilerek, yaş, beceri, cinsiyet ayırt etmeksizin dahil eden bir yaklaşım olduğu anlayışının edinilmesi hedeflenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Evrensel tasarıma giriş | |
2 | Evrensel tasarım ilkeleri | Okuma: The Universal Design File: Designing for People of All Ages and Abilities , UDF.12.98, Molly Story, James Mueller, and Ron Mace, 1998, 164 pp.* (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pudfiletoc.htm) |
3 | Ergonomi, antropometri, biyomekanik, insan fizyolojisi | Dul & Weerdmeester " Ergonomics for Beginners ", Chapter 1-2 |
4 | Ergonomi, insan duruş ve hareketleri | Dul & Weerdmeester " Ergonomics for Beginners ", Chapter 1-2 |
5 | Evrensel yaklaşım, insan faktörü, çevresel faktörler | Okuma: R.L. Mace, G.J. Hardie,and J.P.Place, Accessible Environments: Toward Universal Design, Center for Universal Design (1991) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/docs/ACC%20Environments.pdf) |
6 | Ev ortamında evrensel tasarım | Okuma: Housing for the Lifespan of All People, Center for Universal Design (1994) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/docs/housing%20for%20lifespan.pdf) Reading: Visit-ability:An Approach to Universal Design in Housing (http://idea.ap.buffalo.edu//Publications/pdfs/VisBkVer3703.pdf) |
7 | Çalışma ortamında evrensel tasarım | Okuma: Case Studies on Universal Design , Center for Universal Design (1998) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pud.htm) |
8 | Vize sınavı | Önceki derslerin gözden geçirilmesi |
9 | Dış ortamda ve kamu alanlarında evrensel tasarım | Okuma: Case Studies on Universal Design , Center for Universal Design (1998) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pud.htm) |
10 | Ulaştırmada evrensel tasarım | Okuma: Case Studies on Universal Design , Center for Universal Design (1998) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pud.htm). Arazi Çalışması teslimi |
11 | Sunumlar | Öğrenci sunumları |
12 | Sunumlar | Öğrenci sunumları |
13 | Öğretim ortamında evrensel tasrım, sağlık ortamında evrensel tasarım | Okuma: Case Studies on Universal Design , Center for Universal Design (1998) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pud.htm) |
14 | Evrensel tasarım standartları | Ödev teslimi |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | R.L. Mace, G.J. Hardie,and J.P.Place, Accessible Environments: Toward Universal Design, Center for Universal Design (1991) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/docs/ACC%20Environments.pdf) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Reading: Case Studies on Universal Design , Center for Universal Design (1998) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pud.htm) 2.Housing for the Lifespan of All People, Center for Universal Design (1994) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/docs/housing%20for%20lifespan.pdf) 3. M.Story, The Universal Design File: Designing for People of All Ages and Abilities, Center for Universal Design (1998) (https://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/pubs_p/pudfiletoc.htm) 4. W.F.E.Preiser and K.H. Smith, Universal Design Handbook, McGraw-Hill (2001) 5. E.Steinfeld and J.Maisel, Universal Design, John Wiley & Sons (2012) 6. J. Dul and B. Weerdmeester, Ergonomics for Beginners, 3rd Edition, Taylor&Francis (2008) 7. G.Salvendy, handbook of Human Factors and Ergonomics, 4th Edition, John Wiley & Sons (2012) 8.C. Stephanidis, The Universal Access Handbook, CRC Press ( 2009) 9.Visit-ability:An Approach to Universal Design in Housing (http://idea.ap.buffalo.edu//Publications/pdfs/VisBkVer3703.pdf) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
10
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
1
|
7
|
7
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
7
|
7
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
100
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | |||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | |||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | |||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hedef Polonya'da Birincilik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, finans alanında dünya çapındaki en saygın kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda (Research Challenge) finale
Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu
İzmir Ekonomi Üniversitesi, EKOSEM bünyesinde lise öğrencilerine yönelik tasarlanan Sürdürülebilir Finans Yaz Okulu 14-25 Ağustos tarihlerinde gerçekleşti. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü
Prof. Dr.C.Coşkun Küçüközmen, BASİFED tarafından gerçekleştirilen "Digital Gelecek Zirvesi"nde önemli bilgiler aktarmıştır.
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) tarafından gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören zirvede `Dijital Gelecek' tüm yönleri ile masaya
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, "KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" için jüri üyeliği yapmıştır.
"KPMG & FINTR - Dijital Finansın Öncüleri" ödül programının başvurularını değerlendiren jüri üyeleri ise şu isimlerden oluştu: KPMG Türkiye Fintech ve Dijital
İlk 5’e Girdiler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencilerinden oluşan 5 kişilik ekip, finans alanında en saygın uluslararası kuruluşlar arasında gösterilen CFA Enstitüsü’nün düzenlediği ‘Araştırma Yarışması’nda
İngiltere Merkezli Enstitüden İEÜ’ye Saygın Üyelik
Finans sektörünün en saygın kuruluşları arasında gösterilen İngiltere merkezli CFA Enstitüsü, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü’nü, dünyaca ünlü
Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen Siber Riskler Hakkında EKOTÜRK'e Konuştu
İEÜ Uluslararası Ticaret ve Finans Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Coşkun Küçüközmen, "Siber risklerden nasıl korunulması gerekiyor?" sorusu etrafında EKOTÜRK TV'ye değerlendirmelerde bulundu.
Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, ‘İzmir, Fintech Merkezi Olmalı’ dedi
Bölümümüz hocalarından Prof. Dr. C. Coşkun Küçüközmen, 9 Eylül Gazetesine verdiği röportajda, İzmir'in kısaca Fintech denilen teknolojik cihazlarla finansal şirketlerin internet üzerinden